Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση

Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση peptrainose@gmail.com

Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ

Με δισέλιδο άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό που εκδίδει η Ιταλική Γενική Συνομοσπονδία αναφέρθηκε στην συνάντηση που είχαμε σαν Σωματείο μαζί της στην Ρώμη. Γίνεται εκτενής αναφορά στα θέματα που συζητήθηκαν, ενώ παράλληλα τονίζεται ιδιαίτερα η σημασία της συνάντησης καθώς και η μελλοντική συνεργασία των δύο πλευρών για το κοινό καλό!
Ακολουθούν το ιταλικό κείμενο και η μετάφραση του:





ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
Υπογραφόμενη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Fit-Cisl και του ελληνικού συνδικάτου ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ιταλικοί κι Ελληνικοί σιδηρόδρομοι ενωμένοι για να συνεργαστούν.
Στις 3 Νοεμβρίου 2016 μια αντιπροσωπεία του ελληνικού συνδικάτου της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναντήθηκε με την Fit-Cisl στη Ρώμη, στην εθνική έδρα στην οδό Antonio Musa.
Στη συνάντηση πήραν μέρος ο γραμματέας της συνομοσπονδίας της  Cisl Giovanni Luciano, ο εθνικός γραμματέας της Fit Salvatore Pellecchia, ο εθνικός συντονιστής του σιδηροδρομικού κινήματος Gaetano Riccio, ο συντονιστής της Fit International Luigi Mansi και τα μέλη του τμήματος του σιδηροδρομικού κινήματος Massimo Malvisi και Osvaldo Marinig. Από το ελληνικό συνδικάτο πήραν μέρος ο πρόεδρος Παναγιώτης Κολοκοτρώνης, ο αντιπρόεδρος Γεώργιος Αντωνίου και ο γραμματέας Κων/νος Σκουτέλας.
Η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το μεγαλύτερο συνδικάτο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ισοδύναμο ελληνικό της δικής μας Trenitalia, αλλά κρατικής ιδιοκτησίας και ενεργή σε καθεστώς μονοπωλίου.
Η ελληνική εταιρεία διαχωρίστηκε το 2005 από την ομάδα του ΟΣΕ(Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ή Σιδηρόδρομοι του Ελληνικού Κράτους). Το 2013 άρχισε η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στις 14 Ιουλίου 2016 αναγγέλθηκε ότι ο αγοραστής της Ελληνικής εταιρείας θα είναι οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, ο μοναδικός συμμέτοχος στον διαγωνισμό για την πώληση. Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι θα αποκτήσουν το 100% της ελληνικής εταιρείας για 45 εκατομμύρια ευρώ. Ενόψει αυτής της απόκτησης από την ιταλική πλευρά, το ελληνικό συνδικάτο ζήτησε συνάντηση με την Fit-Cisl  με σκοπό ν΄αρχίσει μία συνεργασία προς όφελος των εργαζομένων τόσο των Ιταλών όσο και των Ελλήνων, πρόταση στην οποία η ένωση ανταποκρίθηκε άμεσα.
Ο πρόεδρος της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτης Κολοκοτρώνης, περιέγραψε στους διευθυντές της Fit τις δραματικές συνθήκες εργασίας των Ελλήνων σιδηροδρομικών και ρώτησε πληροφορίες για τους ιταλικούς σιδηροδρόμους ενώ παράλληλα ανέλυσε και το δικό του σχέδιο για τον σιδηρόδρομο του τόπου του.
Οι έλληνες σιδηροδρομικοί είναι σήμερα 2.500, ενώ πριν την κρίση ήταν 10.000. Εργάζονται με βάρδιες ακόμα και 13 ώρες ημερησίως  έναντι των 8 θεσπισμένων στην  Εθνική Συλλογική Σύμβαση, ξεπερνώντας συχνά το μέγιστο των υπερωριών, που δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 20 ώρες το μήνα. Επίσης οι υπερωρίες συχνά πληρώνονται με δυσκολία. Δεν είναι σπάνιο, ένας εργαζόμενος που τελειώνει την βάρδια τα μεσάνυχτα, να υποχρεώνεται να ξαναπαρουσιαστεί στην εργασία στις 6 το επόμενο πρωί.
Η κατάσταση είναι σοβαρή και χειροτερεύει-εξήγησε ο πρόεδρος- αλλά οι εργαζόμενοι την αντιμετωπίζουν με αφοσίωση και αξιοπρέπεια.
«Είχαμε δύο επιλογές σαν εργαζόμενοι, είτε να σεβαστούμε τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανόνες και να κλείσουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή να προτάξουμε την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αυνεχίζοντας να εργαζόμαστε! Επιλέξαμε την δεύτερη εκδοχή, σεβόμενοι τους επιβάτες και τους υπαλλήλους της εταιρείας» τόνισε ο Πρόεδρος της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε ότι αφορά την περίοδο της κρίσης οι μισθοί κόπηκαν κατά 40% περίπου. Ο αντιπρόεδρος του ελληνικού συνδικάτου Γεώργιος Αντωνίου μας κατέθεσε την εξής μαρτυρία:
«Είμαι ένας συνοδός τρένου με 35 χρόνια προϋπηρεσίας και η δική μου βασική πληρωμή είναι 1.050€ το μήνα». Και ο γραμματέας Κων/νος Σκουτέλας πρόσθεσε: Με την κρίση όλοι οι κρατικοί υπάλληλοι έχουν τον ίδιο μισθό, δεν υπάρχουν πλέον διαφορές βάση ειδικότητας επαγγέλματος, αλλά 1 ώρα υπερωρία ενός συνοδού τρένου, αμείβεται το ίδιο με 1 ώρα υπερωρία ενός διοικητικού υπαλλήλου ενώ δεν μπορεί να συγκριθεί από πλευράς δυσκολίας.
Και το τροχαίο υλικό επηρεάζεται από την κατάσταση. Τα πιο καινούρια τρένα είναι από το 2002, τα οποία αγοράστηκαν από την εταιρεία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Ο γραμματέας της συνομοσπονδίας της Cisl Gionani Luciano απάντησε εκφράζοντας αλληλεγγύη και φιλία στους Έλληνες συναδέλφους από τη μεριά της Fit και της Cisl: « Σήμερα αρχίζουμε μία συνεργασία προς όφελος των ιταλικών και ελληνικών σιδηροδρόμων, μία συνεργασία που δεν μπορεί από το να μεγαλώσει και να δυναμώσει στον χρόνο, πάνω απ΄όλα εξαιτίας της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την FSI. Ο Luciano συνέχισε  εξηγώντας ότι την 3η Νοεμβρίου 2016 ο εξουσιοδοτημένος διαχειριστής των ιταλικών σιδηροδρόμων Renato Mazzoncini δεν έχει ακόμα συγκαλέσει τα συνδικάτα για να τους παρουσιάσει με λεπτομέρεια το σχέδιο, γι΄αυτό η Fit-Cisl δεν είναι τη στιγμή αυτή σε θέση να ενημερώσει με λεπτομέρειες  τους έλληνες συναδέλφους για τα σχέδια της FSI. Η συνομοσπονδία στο μεταξύ, ρωτήθηκε εάν έχει συγκληθεί από τον Υπουργό Μεταφορών Granziano Delrio ακόμα και για να μιλήσει πάνω σε βιομηχανικό σχέδιο.  
Ο γραμματέας της συνομοσπονδίας έπειτα ρώτησε ποιο θα ήταν το κράτος προόδου των εργασιών για την  πραγματοποίηση της πρώτης προσπάθειας υψηλής ταχύτητας/υψηλής ικανότητας της Ελλάδας, η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Απάντησε ο πρόεδρος Παναγιώτης Κολοκοτρώνης εξηγώντας ότι τα εγκαίνια εκτιμάται ότι θα γίνουν στο τέλος του 2017 ή στις αρχές του 2018 και ότι την παρούσα στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει το κατάλληλο τροχαίο υλικό.
Επίσης ο εθνικός γραμματέας Salvatore Pellecchia, υπογράμμισε την αναγκαιότητα και την πολιτική σημασία της συνύπαρξης της Fit  με την ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε διημερές και εθνικό επίπεδο γενικά: «Στο φως των σχεδίων της Fsi  δεν θέλουμε να χάνουμε χρόνο αλλά επιθυμούμε να κατασκευάσουμε γρήγορα μία σχέση με τους Έλληνες συναδέλφους για κοινούς στόχους και κοινές στρατηγικές προστασίας των εργαζομένων.»
Πιο τεχνική στάθηκε η επέμβαση του εθνικού ομοσπονδιακού Gaetano Riccio, ο οποίοςν αντιμετώπισε τις συνθήκες εργασίας και τα καθήκοντα των εργαζομένων των δύο τόπων, δηλαδή την εσωτερική οργάνωση των εταιρειών:
« Είναι απαραίτητα μια εμβάθυνση-δήλωσε- με σκοπό να κάνει πιο ισχυρή την συνεργασία»
Ο Riccio πρόσθεσε ότι τις επόμενες μέρες τα δύο συνδικάτα θα ανταλλάξουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες πάνω σ΄αυτό το θέμα.
Τελικά παρενέβη ο εθνικός συντονιστής της Fit Luigi Mansi ο οποίος παρουσίασε στους Έλληνες συνδικαλιστές ένα σχέδιο συμφωνίας συνεργασίας συμμετοχής και υπογραφής στο προσεχές μέλλον.
Το έγγραφο πήρε τις κινήσεις του συνεχιζόμενου σχεδίου της οικονομικής κρίσης και υποχρεώνει τα συνδικάτα « να ενεργοποιήσουν μία διαδικασία διημερούς συνεργασίας, με σκοπό  να καταπολεμήσει με ισχύ τα συμφέροντα των μεταφορικών εταιρειών, οι οποίες είναι προσανατολισμένες αποκλειστικά στην επίτευξη των μεγαλύτερων κερδών της επιχείρησης. Πράγματι, αυτή η επίτευξη ακολουθείται μέσω μιας καλυτέρευσης των σχέσεων  σε διημερές και ευρωπαϊκό επίπεδο συμμετέχοντας η etf, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία εργαζομένων στις μεταφορές, στην οποία είναι τόσο η Fit-Cisl όσο και η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενωμένες- σαν μέσο σταθερής αλλαγής πληροφοριών και αμοιβαίας υποστήριξης- σε περίπτωση διαφορών από τη μεριά των εργοδοτών προς την ανάπτυξη στρατηγικών ενώσεων»
Ο Luciano συμπεριέλαβε τη συνάντηση, προφανώς, σαν δέσμευση της Fit σε επίπεδο εθνικό ανόδου, και εστιάζοντας περισσότερο σε άνοδο, με σκοπό να προστατέψουν καλύτερα τους εργαζόμενους.
Η Fit International επιβεβαιώνει λοιπόν, μια υπόθεση πολύτιμης ανάπτυξης, δίνοντας πλεονέκτημα στα μέλη της Fit , προς ένα σταθερό διάλογο με την Ευρώπη και με τον κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου